Vikend s Marinom Miletićem protekao je u obilaženju riječkih kvartova. Sa svojm zamjenicima Petrom Madić i Aleksandrom – Sašom Milakovićem ali i dijelom izbornoga tima, Miletić je u subotu, 10. travnja obišao Mlaku. U susretu s građanima koji ondje žive, upoznati su s mnogim nedostacima i problemima Mlake. Park Mlaka hitno treba uređenje i sustavno održavanje, kao i komunalne redare koji će se brinuti da neodgovorni vlasnici pasa pokupe izmet svojih ljubimaca. Ovaj park ima puno potencijala i uz malo truda bio bi ugodniji i ljepši za boravak svima koji se požele ondje odmoriti ili prošetati. Osim ovoga, park kod elektrotehničke škole iznimno je zapušten i neuredan pa kao takav ne privlači nikoga.
U ulici Luki još uvijek nekoliko kuća nije spojeno na gradsku kanalizaciju, dok u ulici Milutina Baraca Inini prostori i ostaci bivše industrije godinama stoje prazni. Nažalost, ovo nisu jedini prostori bivših industrija koji stoje prazni, ali i to će se uskoro promijeniti.
Lansirna rampa prve tvornice torpeda na svijetu jedan je od najznačajnijih simbola riječkog identiteta, a kao takva nezaobilazna je lokacija pri posjeti kvartova.
“Ona ne predstavlja samo jedan dokaz nekadašnje naprednosti riječke industrije već s punim pravom pripada svjetskoj industrijskoj baštini i sasvim je sigurno njezin najatraktivniji objekt na Kvarneru, a možda i u cijeloj Hrvatskoj.” – naglašava Miletić.
Kao što je lansirna rampa dokaz nekadašnje tehnološke nadmoći jednako je tako njezino sadašnje stanje dokaz nesposobnosti i neodgovornosti vlasti kako u Rijeci, tako i u Republici Hrvatskoj. Naime, kako se lansirna rampa nalazi na pomorskom dobru ona spada u područje odgovornosti i nacionalnih vlasti. Cijela tvornica s druge je strane ponos riječke industrije iz doba kad je Rijeka doista predstavljala industrijsku avangardu i kao takva je bila u zoni interesa, ali i odgovornosti lokalnih vlasti.
“Nevjerojatno je da se lokalna SDP-ova i nacionalna HDZ-ova vlast desetljećima prepiru tko bi mogao odnosno trebao obnoviti ovaj spomenik što bi svaka razumna vlast već odavno učinila i valorizirala njegove potencijale. Dok su se politikanti tako prepirali lansirna rampa se je jednim dijelom urušila sama od sebe.”
Prva torpedna lansirna stanica na svijetu sagrađena je 1870-tih godina. U nekoliko je navrata modernizirana na istom mjestu, a ova današnja sagrađena je oko 1935. godine i temeljito rekonstruirana nakon Drugog svjetskog rata. Po uzoru na riječku lansirnu stanicu slični su objekti građeni širom svijeta. Lansirna rampa Torpeda predstavljala je najrazvijeniju tehnologiju svog vremena.
“Kada postanem Gradonačelnik neću voditi Rijeku kao pusti otok. U suradnji s Lučkom upravom, nadležnim tijelima i državom – pokazat ću koliko se toga može bolje napraviti samo kada je čovjek otvoren, a ako me iz straha odbiju, sami ćemo obnoviti lansirnu rampu, to će nam valjda dozvoliti.”
U nedjelju, 11. travnja tim je obišao Orehovicu. Iako se mnogi građani Orehovice osjećaju zaboravljeno, izborni je tim pokazao da tomu nije tako. Na početku obilaska posjećen je park za djecu, a koji kao i brojni drugi parkovi u Rijeci vapi za obnovom. Neuređeni, derutni i stari parkovi ne služe nikome na dobro već su odraz loše vlasti koja ne mari dovoljno za svoje najmlađe. Usko uz djecu vezana je i škola koja zasigurno mora opstati kako bi se pitanja o demografiji Orehovice mogla usmjeriti u pozitivnom pravcu.
Školska djeca izradila su brojne grafite koji pozivaju na zajedništvo i ljubav i stoga vjerujemo da od djece možemo zaista puno naučiti.
Sa svim svojim potencijalima, Orehovica može i mora postati kvalitetnije i ugodnije mjesto za život svojim građanima.