PRANIĆ: Ovo je jedan od najvažnijih zakona za građane poduzetnike jer definira način plaćanja komunalne naknade.
Zagreb, 8. veljače 2018. – Most nezavisnih lista smatra Prijedlog zakona o komunalnom gospodarstvu neustavnim zadiranjem u djelokrug jedinica lokalne samouprave u obavljanju komunalnih djelatnosti i u njihovo pravo da te ovlasti obavljaju u javnom interesu svojih građana i na način za koji smatraju da je najprimjereniji za njihove građane.
Saborski zastupnik Mosta Robert Podolnjak istaknuo je: „Prijedlogom zakona izostavlja se iz zakonskog teksta niz dosadašnjih komunalnih djelatnosti, gospodarenje komunalnim otpadom ili dimnjačarske djelatnosti, iako se nesporno radi o izuzetno važnim komunalnim djelatnostima od interesa za građane.“
Dodao je da su te djelatnosti prepuštene posebnim zakonima, u kojima nisu propisana temeljna načela obavljanja komunalnih djelatnosti, poput zaštite javnog interesa, neprofitnosti, zaštite
korisnika, prostora okoliša i kulturnih dobara, javnosti, prihvatljivosti cijene komunalnih usluga, zaštite ugroženih kategorija građana itd.
„Ovo je jedan od najvažnijih zakona za građane poduzetnike jer definira način plaćanja komunalne naknade. Jedno od osnovnih načela ovog zakona je neprofitabilnost iako je to kontradiktorno s pojedinim dijelovima zakona koji ograničavaju javnim trgovačkim društvima obavljanje tržišnih djelatnosti“, istaknuo je Ante Pranić, saborski zastupnik Mosta i gradonačelnik grada Vrgorca.
„Prijedlog ovog zakona će uzrokovati i određeni udar na gradske i općinske proračune jer je definirano da jedinice lokalne samouprave trebaju održavati sve ceste u obuhvatu naselja bez obzira jesu li one županijskog ili državnog ranga“, dodaje Pranić.
Prijedlog Zakona o komunalnom gospodarstvu pokušava definiran način kako se javna komunalna infrastruktura može evidentirati u katastar i upisati u zamljišnu knjigu. Slučajno ili ne, po Prijedlogu komunalnu infrastrukturu čine nerazvrstane ceste, javna parkirališta, javne površine, javne garaže, zelene površine, javna rasvjeta, groblja i krematoriji, građevine namijenjene obavljanju javnog prijevoza ALI NE i DISTRIBUCIJSKA TELEKOMUNIKACIJSKA KANALIZACIJA (DTK Mreža) kojom prolaze kablovi telelekomunikacijskih operatera. Ako bi DTK mreža postala javna komunalna infrastruktura čiju su gradnju inače financirali građani preko samodoprinosa, omogućilo mi se lako legaliziranje tih vodova, a operateri bi trebali plaćati gradovima i općinama znatno veće naknade za služnost koje itekako mogu pomoći u javnim razvojnim projektima.
U tom smislu snažno se protivimo predloženoj odredbi da postojeća komunalna društva više ne bi, pored komunalne, mogla obavljati bilo kakvu gospodarsku djelatnost, bez obzira koliko ta gospodarska djelatnost bila povezana s komunalnom. Tom se odredbom želi pogodovati brojnim privatnim interesima i lobijima koje se bave određenim djelatnostima. Također, prema predloženom zakonu, jedinice lokalne samouprave više ne bi mogle same proglasiti određenu djelatnost komunalnom, kao što to mogu prema važećem zakonu, već bi za to ubuduće morale dobiti suglasnost nadležnog ministra. To je nedopustivo zadiranje u pravo lokalne samouprave.
Saborski zastupnik iz Kluba Mosta nezavisnih lista Tomislav Žagar istaknuo je: „Žao mi je što ministar i potpredsjednik Vlade RH, nije došao u Hrvatski sabor osobno braniti ovako važan zakon koji se tiče svih hrvatskih građana. Htio sam mu postaviti vrlo jasno pitanje, hoće li se kao član Vlade i predstavnik koalicijskog partnera suprotstaviti namjeri uvođenja poreza na nekretnine. Naime ovaj prijedlog zakona ostavlja komunalnu naknadu, a u medijima se pojavila izjava gospodina Štromara kako će u drugoj polovici godine biti izmjena zakona u djelu izračuna komunalne naknade. Znači li to uvođenje poreza na nekretnine na mala vrata?“.
Most nezavisnih lista